«Електронний квиток» запустили офіційно: що потрібно знати

опубликовано: 2021-03-19T12:44:00+00:00

У Хмельницькому офіційно оголосили про продаж проїзних карток для непільгових категорій пасажирів. Сьогодні, 19 березня, у міськраді провели брифінг заступник міського голови Микола Ваврищук та виконувач обов'rsquo;язки начальника управління транспорту та зв'rsquo;язку Сергій Шепурев. Вони розповіли про особливості користування картками та закликали хмельничан їх купувати. Що вже відомо про 'laquo;Електронний квиток'raquo;? Фактично картки були доступні хмельничанам для придбання та використання протягом останніх тижнів. Ми нагадаємо вам про те, що розповідали про 'laquo;Електронний квиток'raquo; раніше. На початку цього року 'laquo;Електронний квиток'raquo; запрацював для пільговиків. Всі вони мають отримати картку в управлінні праці та соціального захисту населення, якщо досі цього не зробили. За відсутності такої картки потрібно сплачувати за проїзд на загальних підставах. Отримати картку можуть лише мешканці Хмельницької ОТГ. За словами Миколи Ваврищука, в громаді налічується близько 70 тисяч пільговиків, з них близько 40 тисяч вже отримали картки. Щодня у тролейбусах міста відбувається у середньому 20 тисяч валідацій. 'laquo;Електронний квиток'raquo; для платних категорій пасажирів фактично працює вже понад два місяці. Коли саме він запрацював, у міськраді не повідомляли, завершуючи підготовку способів оплати. У точках продажу, розташованих на території міста, можна придбати картку, яка коштує 40 гривень. На рахунку цієї картки вже є 10 гривень, тобто нею можна користуватися відразу після придбання. Оплатити проїзд карткою можна тільки в тролейбусах та автобусах 'laquo;Електротрансу'raquo;. Пасажир має лише прикласти картку до валідатора. У разі успішної валідації на екрані відображається повідомлення 'laquo;ПРОЇЗД ДОЗВОЛЕНО'raquo;, а нижче 'mdash; 'laquo;СПЛАЧЕНО - 1'raquo;. Станом на середину лютого поповнити картку можна було на сайтах 'laquo;MyCity'raquo; та 'laquo;Герц'raquo;. Жодної комісії за це не стягується. В обох випадках пасажир має авторизуватися. Для ідентифікації картки використовується її номер. Де поповнити проїзну картку готівкою? Сьогодні заступник міського голови Микола Ваврищук розповів, що поповнити проїзну картку готівкою можна у двох мережах терміналів 'mdash; 'laquo;iBox'raquo; та 'laquo;City24'raquo;. Жодної комісії за це немає. Мережі налічують 103 та 82 термінали відповідно. Крім того, планується, що згодом поповнювати картки можна буде через 'laquo;ПриватБанк'raquo; та 'laquo;Ощадбанк'raquo;, а також з допомогою окремого мобільного додатка. Нагадаємо, раніше планувалося, що певний час картки будуть поповнювати кондуктори. Проте зрештою від такої ідеї у міськраді відмовилися. Чиновник також зазначив, що хмельничани вже придбали 250 проїзних карток. Коли з тролейбусів зникнуть кондуктори? До слова, кондуктори у тролейбусах будуть працювати ще максимум два місяці. Їх поступово замінять контролери, які будуть перевіряти, чи сплатили пасажири за проїзд. Зараз працює 10 контролерів, найближчим часом їх стане більше приблизно на 50. Під час роботи контролери використовують термінали, які перевіряють, чи була провалідована проїзна картка. Контроль стосується також і пільговиків. Оплатити проїзд готівкою після зникнення кондукторів можна буде готівкою. Проте це коштуватиме дорожче, аніж у разі безготівкової оплати. Як працюють квитки з QR-кодом? Для придбання вже доступні також одноразові квитки з QR-кодом. Купувати їх можна на порталах 'laquo;MyCity'raquo; та 'laquo;Герц'raquo;, а також у терміналах 'laquo;iBox'raquo; та 'laquo;City24'raquo;. Кожен такий квиток потрібно підносити до валідатора, аби пристрій його відсканував. Що ще може змінитися? Варіант оплати проїзду безпосередньо банківською карткою можливий, проте у міськраді схиляються до того, аби його не запроваджувати: 'mdash; Ми розглядаємо цей варіант, але все ж таки ми б хотіли, щоб усі переходили на 'laquo;Електронний квиток'raquo;. Ми вивчали це питання, і, якщо взяти сусідні міста, то безпосередньо банківською карткою після запровадження 'laquo;Електронного квитка'raquo; користується близько 15% людей, тобто 85% користуються проїзною карткою. Це набагато більші капіталовкладення в валідатори для того, щоб була можливість розраховуватися банківською карткою. Ми це питання ще вивчаємо, але наразі ми закликаємо переходити лише на проїзні картки, 'mdash; розповів Микола Ваврищук. Згодом, коли саме, чиновники не уточнили, хмельничан каратимуть за безквитковий проїзд. Як зазначив Сергій Шепурев, згідно з чинним законодавством, штрафи мають бути зараховані до державного бюджету. У міськраді шукають спосіб зробити так, щоб гроші потрапляли до бюджету 'laquo;Електротрансу'raquo;. Найбільш імовірний варіант 'mdash; підвищення вартості проїзду для безквиткових пасажирів у п'rsquo;ять разів. За словами Миколи Ваврищука, до кінця цього року валідатори будуть встановлені також і у транспорті приватних перевізників. Переглядайте на карті місця продажу проїзних карток (точки блакитного кольору), розташування терміналів 'laquo;iBox'raquo; (фіолетовий колір) та 'laquo;City24'raquo; (зелений колір). Читайте також: Ми перевірили: як оплатити проїзд 'laquo;Електронним квитком'raquo; У хмельницьких тролейбусах з'rsquo;явилися контролери: як вони працюють Виторг 'laquo;Електротрансу'raquo; за чотири місяці 'mdash; 5,7 мільйона. Які маршрути найвигідніші (ІНФОГРАФІКА)

предварительный просмотр    открыть источник →